Bhutan 2015 – Den 12: Paro, rododendrony, masáž a rituál

Vracíme se zpět tam, kde jsme před 10 dny přistáli. Do Paro. Cesta je opět a jak jinak než dobrodružná. Na 4hodinovém úseku, který zdoláváme, se opravdu hodně pracuje, a tak jsme vydrncaní, a navíc svítí hodně sluníčko a je teplo.

Kolem 10. hodiny se zastavujeme v královské botanické zahradě, kde roste 26 druhů rododendronu z 46 druhů, které v Bhútánu rostou. Je to taková oázka klidu s krásným jezerem. Také sbíráme popadané květy, večer je totiž úplněk a my chceme společně udělat rituál a požehnat všem věcem, které jsme tu koupili (ať už to jsou obrazy posvátných spojení, božstev, meditační korálky, sošky, či dřevěné penisy).

Kolem poledne přijíždíme do Thimphu, kde zastavujeme v bance a Jamso mění lidičkám ze skupiny peníze. Já odpočívám, přišel na mě D1, a tak jsem krásně unaveně mimo. No jo, úplněk, tělíčko je naladěné, obzvlášť tady.

Potřebuju ale na záchod, a tak s Davidem jdeme do uměleckého obchůdku naproti bance. Mají tu překrásné věci, ale nemáme čas, tak v rychlosti popadám tři kresby posvátných spojení yab-yum na malém ručně dělaném papíře, platím a vyrážíme do Paro.

V Paro je velký festival, a tak se hemží místními vyfešákovanými v nádherných krojích, tak barevných, až oči přecházejí. Všude je rušno a pěkné vedro. Zastavujeme u restaurace, kde máme oběd, a já si pochutnávám na dušeném chřestu, je teď jeho sezona a je všude. Mňam.

Část z nás včetně mě jede přímo na hotel. To teplo mě celkem odrovnalo a na festival jít nechci. David se připojuje k festivalové skupince. Hotel je za městem, vysoko na kopci, vede k němu velmi uzoučká, nepohodlná a asi 15 minut dlouhá cesta. Ale to utrpení se vyplatí :D.

Vítá nás úžasný luxusní 5* resort s výhledem na Himálaje a také na Tygří hnízdo – místo, kam se vydáme pozítří, kde zakončíme naši dobrodružnou cestu a rozloučíme se s Bhútánem. Dostávám klíče od překrásného prosluněného pokoje s dechberoucím výhledem. A objednávám si masáž, potřebuju zrelaxovat, uvolnit se. Dávám si sprchu a mířím jen v županu do spa.

Všichni jsou moc milí a masáž poctivá, vybírám si olej s vůní lesa. V masérničce je hezky teplo a radost mi udělá i elektrická hřející dečka pode mnou. Úplně nejvíc mě zrelaxuje masáž hlavy, ach! Po masáži se jdu zavrtat do postele, než přijede David a zbytek naší party.

V šest se začínáme scházet v domečku u Lili. V šest je tu totiž úplněk. Stavíme oltář. Vyskládáváme na něj všechno, co jsme přinesli. Radost a krása pohledět. Chytneme se za ruce a Lili přivolává boha a bohyni lásky, plodnosti a posvátného spojení. Každý z nás pak skrze svůj dech nadechuje tuhle čistou energii radosti a lásky a posílá ji do svých přání a všude tam, kam cítí, že je potřeba. Pak procházíme 4 živly: vzduch, oheň, vodu a zem, a společně s nimi pouštíme vše, co nám neslouží, a vítáme v našem životě to, co si přejeme pro svět, své blízké a sebe. Nakonec každý žehná svým vlastním způsobem předmětům na oltáři a pak i sobě navzájem. Objímáme se a děkujeme si za všechny ty krásně strávené chvíle v téhle výjimečné zemi.

A pak už nás čeká oslava. Oslava v podobě úžasné večeře v luxusní hotelové restauraci. Nejvíc si pochutnávám na tomatové polívečce s máslovými krutonky a chilli cheese – tentokrát ze zelenými fazolkami. Dobrou noc.

Alice Kirš
Vášnivá cestovatelka a zvířatomilka. Tvořitelka krásných domovů. Lidská propojovatelka a spojovatelka. Manželka, sparoška a milenka Davida. Zakladatelka Ženy ženám. Autorka knih 17 tváří ženy, Plno-prázdno a připravované Světlo ve tmě. Facilitátorka Chakradance™. Žiju s vědomím, že "je to jedno" a "jsem tu za odměnu"...